Preskočiť na obsah

Evalvácia diagnostiky a efektivity stimulácie v NP PRIM II. v školskom roku 2020/2021

V zapojených materských školách prebehol výskum zameraný na efektivitu stimulácie detí prostredníctvom intervencií odborných zamestnancov. Prof. Klein a doc. Šilonová pripravili záverečnú správu vo forme publikácie (PDF - 1.82 MB) za školský rok 2020/2021. Niekoľko výsledkov:

  • deti po absolvovaní MŠ sú zaradené predovšetkým v hlavnom vzdelávacom prúde - v bežných základných školách. Do systému špeciálneho školstva bolo zaradených spolu 20 detí (0,73 %). Z celkového počtu stimulovaných detí (1653) boli do systému špeciálneho školstva zaradených 11 detí.
  • výsledky výstupnej depistáže 3-4 ročných detí sú štatisticky významne lepšie vo všetkých sledovaných 32 oblastiach ako výsledky získané zo vstupnej depistáže v 26 položkách.
  • výsledky výstupnej depistáže 5-6 ročných detí sú štatisticky významne lepšie vo všetkých sledovaných 38 oblastiach ako výsledky získané zo vstupnej depistáže v 27 položkách