zabezpečuje odborné úlohy v súvislosti s agendou splnomocnenca a úradu,
vedie harmonogram pracovných stretnutí,
prijíma, vybavuje a zodpovedá za korešpondenciu a iné písomnosti splnomocnenca a úradu, vedie a uchováva dokumentáciu súvisiacu s plnením úloh kancelárie,
koordinuje a zabezpečuje komunikáciu s verejnosťou a médiami v pôsobnosti splnomocnenca a úradu,
monitoruje rómske média,
poskytuje odborný, analytický a poradenský servis pre splnomocnenca v oblasti formovania verejnej mienky,
zabezpečuje agendu zahraničných vzťahov splnomocnenca a úradu, osobitne v oblasti medzinárodnej spolupráce s orgánmi Európskej únie, Rady Európy, Organizácie pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe, Organizáciou spojených národov a ďalšími medzinárodnými organizáciami, a to najmä pri implementácií záväzkov vyplývajúcich z politických a právnych aktov medzinárodných organizácií v oblasti integrácie a inklúzie Rómov a zlepšovania ich postavenia,
plní úlohy v rámci príspevkov medzinárodných organizácií na akcie, ktoré sú určené na dosiahnutie cieľov ich politík,
zastupuje úrad a koordinuje zastúpenie úradu pri styku s ústrednými orgánmi štátnej správy, s orgánmi miestnej štátnej správy, s orgánmi samosprávy, verejnoprávnymi inštitúciami a inými právnickými osobami alebo fyzickými osobami,
koordinuje spoluprácu s mimovládnym neziskovým sektorom, aktivistami, cirkevnými inštitúciami a ďalšími subjektmi, ktoré pracujú v prostredí rómskych komunít, alebo ich činnosť je nasmerovaná na podporu rómskych komunít,
koordinuje spoluprácu úradu s vysielajúcimi organizáciami a prijímateľmi dobrovoľníckej činnosti,
poskytuje právny servis pre splnomocnenca, jeho poradné orgány a pre úrad; zodpovedá za jeho komplexnosť, včasnosť a vecnú správnosť,
eviduje, zabezpečuje realizáciu a kontroluje plnenie úloh vyplývajúcich z uznesení vlády uložených podľa vecnej pôsobnosti, uznesení Národnej rady Slovenskej republiky a všeobecne záväzných právnych predpisov,
vybavuje návrhy, žiadosti a podania právnických osôb a fyzických osôb týkajúce sa pôsobnosti úradu,
vybavuje sťažnosti smerujúce proti činnosti alebo nečinnosti zamestnancov úradu, okrem sťažnosti smerujúcich proti splnomocnencovi, ktoré vybavuje sekcia kontroly Úradu vlády Slovenskej republiky,
vybavuje petície, na ktorých vybavenie je príslušný úrad,
vykonáva úpravy príjmov a výdavkov, plánu nákladov, výnosov priradených ku kategóriám ekonomickej klasifikácie príjmy, tovary a služby, bežné transfery v rozpočte úradu; zodpovedá za rozpočtovú disciplínu podľa pridelených rozpisov limitov; zabezpečuje podklady pre realizáciu presunov v informačnom systéme; posudzuje zmeny projektov, žiadosti o zálohové platby a ich zúčtovanie, vyjadruje sa k nim pred ich schválením,
zabezpečuje agendu súvisiacu s poskytovaním dotácií zo štátneho rozpočtu na podporu sociálnych a kultúrnych potrieb a riešenia mimoriadne nepriaznivých situácií rómskej komunity,
zabezpečuje činnosť sekretariátu Rady vlády Slovenskej republiky pre inklúziu marginalizovaných rómskych komunít,
v primeranom rozsahu plní ďalšie úlohy ustanovené organizačným poriadkom úradu vlády