Preskočiť na obsah

Odporúčania pre udržanie aktuálneho stavu a ďalší rozvoj inkluzívneho prostredia v materských školách v zapojených obciach NP PRIM II. v súvislosti s účasťou detí z marginalizovaných rómskych komunít.

V rámci NP PRIM II. bolo vykonávaných niekoľko opatrení, ktorých cieľom bolo vybudovať otvorené a rešpektujúce prostredie v materských školách najmä v súvislosti so zvýšenou účasťou detí z marginalizovaných rómskych komunít. Jedným z opatrení bola aj autoevaluácia MŠ. Na základe týchto výsledkov si inkluzívne tímy v MŠ definovali Akčné plány zmeny (PRIM I.) a Desegregačné akčné plány (PRIM II.). V závere boli na základe skúsenosti z praxe jednotlivých MŠ vytvorené odporúčania pre udržanie a ďalší rozvoj inkluzívneho prostredia (PDF - 208.76 kB). Odporúčania sú rozdelené na celky v rámci použitej metodológie autoevaluácie s prihliadnutím na index inklúzie.